Solceller skal løbende monitoreres og serviceres for at sikre den størst mulige effektivitet og lang levetid. Da solpaneler er serie forbundne, vil et enkelt solpanel der ikke fungerer optimalt kunne sænke den generelle performance for hele anlægget. En service og support aftale med Easypower sikrer at dit solcelle- og batterianlæg løbende overvåges remote og serviceres onsite med de anbefalede intervaller fra producenten. Selvom der investeres i de bedste solpaneler, er nedenfor nogle af de væsentligste punkter en god service skal indeholde:
Kvaliteten af batterierne betyder noget for forventet levetid, garantiperiode og antal op- og aflade cyklusser. Batteriets fysiske placering er afgørende for hvilke miljø det skal virke under. Placering, temperatur og luftfugtighed er med til at sikre batteriet har rette ventilation, køling, brandbekæmpelses udstyr mv.
Ligesom med solceller, så overvåges batterier og styring løbende ved remote adgang til anlægget og serviceres onsite med de anbefalede intervaller og kontroller fra producenten. Det sikrer dig en god driftsstabilitet og at garantiforpligtigelser opretholdes
Når du indgår en leverance aftale med Easypower, følger der ligeledes en overvågnings- og serviceaftale med på alle elementer i den samlede installation. Dette er din garanti for at effektiviteten og levetiden på anlægget sikres. Som supplement til service på din installation, rapporterer Easypower løbende på anlægget performance, samt bistår med relevante udtræk, du har brug for til eksempelvis ESG rapportering eller andet.
Kontakt os gerne for en uforpligtende dialog og sparring omkring vigtige leverancer.